Just In Time
.:. فقط در لحظه !
<:> سیستمی که شرکت بزرگ تولید کننده ماشین TOYOTA برای فروش محصولات خود به کار می گیرد:
"Just-in-Time" means making "only what is needed, when it is needed, and in the amount needed
فقط در لحظه یعنی تولید دقیقا آن چیزی که مورد نیاز است، در همان لحظه ای که نیاز است، و در همان مقدار مورد نیاز.
شما کافی است به یکی از نمایندگی های این شرکت ژاپنی مراجعه کرده، و با استفاده از رایانه، خودروی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. حتی می توانید امکانات جانبی خودرویتان را خودتان انتخاب کنید! مثلا رنگ خودرو و یا در صورت امکان از میان مدل های مختلف چراغ و صندلی و یا سیستم های خنک کننده و ترمز و ... به دلخواه هر کدام که مورد نیاز است برای خرید انتخاب کنید.
توجه کنید! کارخانه « در همان لحظه » خودروی طراحی شده به دست شما را تولید کرده و تا دقایقی دیگر در اختیار شما قرار می دهد!
http://www.toyota-global.com/company/vision_philosophy/toyota_production_system/just-in-time.html
مزایای این شیوه فروش کاهش در هزینه های اتلافی انبار و فروش نرفتن و ... و همچنین افزایش قدرت خرید مشتریان و میزان رضایتمندی آن هاست.
از دیگر روش های فروش این شرکت شیوه ی Try Before You Buy است. شما می توانید با خودروی مورد نظر 24 ساعت در جاده رانندگی کرده و در صورت رضایت آن را خریداری کنید.
http://www.toyota.com/content/ebrochure/tracebrochure.pdf
این شرکت خدمات پس از فروش متعددی را نیز ارائه می دهد. از جمله ضمانت کامل بدون هزینه. به طوری که خودروی معیوب را بدون سختگیری از شما پس گرفته و مانند آن را به شما تحویل می دهد.
<:> اما من چرا عکس خودروی CADENZA محصول شرکت KIA را در این مطلب قرار داده ام؟!
جالب است اگر بدانید کارخانه ی خودروسازی کره ای KIA با ارائه محصولات جدید خود بازار فروش شرکت تویوتا را به تسخیر خود درآورده. به طوری که میزان فروش کارخانه تویوتا در سال جاری 5/8 درصد از سال گذشته کمتر شده.
.:. از اینجا به بعد بدون شرح!
(این به این معنی نیست که خاک تو سرمون گند زدیم عقب افتاده ایم بریم بگیم همون محمدرضا شاه بیاد ... نه ... یعنی خاک تو سرمون گند زذیم عقب افتادیم ولی مغرور نیستیم. استقلال داریم ، به زودی عزت و اقتدار و ... هم بدست میاریم؛ البته با شرایطی! که بعدا راجع بهش باهم صحبت می کنیم.)